Как да използвате анализа на медиите

През годините начините, по които се свързваме с медиите, се промениха изключително много. Думата медии не се използва често до 50-те години на миналия век, когато хората са свързани с медиите главно чрез вестници и радио. Оттогава медиите се разшириха, за да включват телевизия и интернет. В Съединените щати имаме свободна и отворена медия с много малко ограничения. Въпреки че членовете на медиите са свободни да изразяват мнението си, те непрекъснато се анализират. Има множество рейтингови агенции и интелектуален мозъчен тръст, които анализират и след това оценяват членовете и фракциите на медиите. Медийният анализ често е фракционен и конфронтационен, консерваторите и либералите се анализират взаимно, черните и белите се анализират взаимно и дори различни религиозни фракции се анализират взаимно.

Макар че медийният анализ често е наклонен, за да докаже нещо, той е необходим поради силата на медиите. Медиите имат силата да променят начина, по който се обличаме, да променят начина, по който гласуваме и дори да променят начина, по който много хора мислят. Докато медиите не се ограничават само до медиите за новини и репортажи (има рекламните медии, развлекателните медии, социалните медии и т.н.), това е частта от медиите, която най-често се анализира.

Видове медиен анализ:

Медийна обективност

При анализиране на медиите е важно да се тества за обективност. Обективността е един от най-важните принципи на журналистиката. От добрите новини се очаква да докладва история по справедлив, фактологичен и безпартиен начин. Всяка школа по журналистика преподава този принцип. Хората, които искат чисти новини, имат право да очакват от журналистите да разкажат история, без да се опитват да инжектират своите лични пристрастия или партийни възгледи. Ние като индивиди можем да тестваме за обективност на медиите. Когато тествате за обективност, ето няколко въпроса, които можете да си зададете

• Разбрахте ли цялата история или фактите бяха пропуснати?

• Беше ли необходима допълнителна информация?

• Вмъкнати ли са думи, предназначени да създадат положително или отрицателно впечатление?

Медийна точност

Когато дадена медия съобщава новини, които те рекламират, че са точни и безпристрастни, те се държат на по-високо ниво на контрол от тези с признати гледни точки или пристрастия. Това е причината да възникнат безпартийни организации за проверка на фактите. Тези организации анализират новините за твърдения и истории, които са откровено неверни. Една от тези организации е Accuracy in Media (AIM), която описва себе си като „нестопанска цел, обикновена гражданска патрона на новинарските медии, която критикува сбъркани и фалшиви новинарски истории и поставя рекорда по важни въпроси, които са получили косо отразяване“.

Медиен ефект

Медиите са обвинявани за всичко – от насърчаване на дискриминация срещу малцинствата и жените, до промяна на цените на акциите и опити за сваляне на президенти. Силата на медиите да движат масите рядко се оспорва. Ясно е, че медиите оказват дълбоко влияние върху социалната, политическата, културната и икономическата структура на нашето общество. Има някои сегменти на медиите, които произвеждат съдържание, което е безпристрастно и сериозно и тези новинарски издания трябва да бъдат уважавани. Има обаче други медии, които вмъкват своите социални и политически пристрастия в новините и след това ги прокарват като истина. Поради тази причина е наложително нашето общество да продължи да анализира медиите и съдържанието, което разпространява.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Related Posts