Спечелени, притежавани и платени медии: как те влияят на вашата кампания в социалните медии

Социалните медии, повече от всякога, се превърнаха в централен маркетингов инструмент за повечето, ако не и за всички организации. Това е нагласа на повечето играчи в индустрията, включително клиенти и маркетинг гурута, за които връзките с обществеността и грижата за клиентите са от ключово значение за успеха на организацията.

Маркетолозите са разширили своите техники, за да включат спечелени, притежавани и платени медии в целия маркетингов микс. Спечелените медии обикновено са канал, в който компанията или организацията се рекламират чрез PR кампании.

Собствената медия е директна връзка към аудиторията и клиентската база чрез средства като лични уебсайтове, блогове, фейсбук страници и т.н., докато платената е реклама чрез канали, които изискват плащане, като например телевизия.

Този бързо променящ се маркетингов микс и непрекъснато нарастващата нужда от PR изискват много време за планиране и изпълнение, за да даде резултати. В много отношения и тези три канала оказват влияние върху вашата кампания в социалните медии.

Собствена медия

Най-важната цел на повечето агенции е да се опитат да свържат тези три форми на маркетингови кампании и да получат някакъв контрол върху тях. Собствената медия е изцяло под контрола на организацията и следователно може да се използва напълно за насочване на необходимия клиентски трафик до мястото, където се изисква.

Компаниите контролират това, което се публикува в техните канали в социалните медии. Канали като блогове, уебсайтове и други канали като Facebook и LinkedIn помагат за изграждането на дългосрочни взаимоотношения с целеви ниши.

Основното предимство на тази форма на медия е контролът върху посланието и преките отношения с клиентите. Собствената медия е изключително важна за социалното публикуване с оптимизирано съдържание.

Платени медии

Рекламата винаги е била ефективен маркетингов метод и предпочитан от повечето маркетинг агенции. В миналото платените медии обикновено се свързваха с реклами за телевизионно излъчване. Въпреки това, с появата и постепенното разрастване на социалните медии, се наблюдава преминаване от тази форма на реклама към платена реклама в търсачките и спонсорирани рекламни разположения.

В миналото телевизията е имала национална аудитория, но социалните медии имат глобално присъствие и аудиторията се умножава почти стократно. Той създаде връзка между платени медии и притежавани медии, така че скъпите телевизионни реклами могат да се използват за турбо зареждане на вирусни реклами в социални сайтове като YouTube.

Спечелени медии

Спечелената медия е пряк резултат от навременни и прецизно проведени кампании в платени и притежавани медии. Този канал се генерира чрез инвестиции за връзки с обществеността, които са насочени към бъдещи клиенти и клиенти, като същевременно създават осведоменост за услуга/продукт.

Този канал стимулира ангажираността и взаимодействието на потребителите по същия начин, по който социалните медийни мрежи и общности стимулират печеливши разговори. Създаването на неконтролиран разговор в потребителските кръгове се случва по собствена воля.

В PR средите спечелените медии се считат за светия граал на кампаниите в социалните медии. Той се следи отблизо и се подхранва от платени и притежавани медии. Не може да се принуди. Потребителските ретуитове и вирусност могат да бъдат спечелени само и това е пряк резултат от платени и притежавани медии.

Тази комбинация заедно създава хоризонтален слой, който докосва всеки аспект от бизнеса за придобиване, грижа и задържане на клиенти. Същите показатели, с които тази комбинация работи в традиционните медии, в момента се прилагат в социалните медии с още по-голямо въздействие, както е изразено по-горе.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Related Posts