По-често, отколкото не, новите рекламодатели ще създават свои собствени покупки на реклами и сами ще се справят с купуването на медии. Въпреки че това може да е чудесно образователно изживяване, обикновено е голяма грешка, която коства на компанията време, пари и маркетингови резултати. Дори ако вашата компания има опит в закупуването на медии, би било разумно да разгледате следните осем причини за работа с професионална агенция за закупуване на медии.
1. Това не струва нищо
Когато използвате агенция за медийно закупуване на услуги за закупуване на радио и телевизионна реклама на вашата компания, агенцията се плаща чрез отстъпка само за агенция, предоставена от станцията. Например, да приемем, че искате да закупите рекламно място, което струва $1000. Ако работите директно с представителя на медийната станция, това място струва $1000. Ако работите с агенция за закупуване на медии, това място все още струва $1000. Защо? Защото телевизиите дават на купувача на медиите отстъпка (обикновено 15%). Тази отстъпка не е достъпна за вашата компания; само утвърдена агенция за закупуване на медии има право да го получи. Вашата компания плаща точно същата сума, а вашата агенция за медийно закупуване на услуги върши работата, платена от станцията.
В нашия пример може да изглежда излишно да се въведе купувач в микса. Ако купувате ограничена серия на една станция, вероятно бихте могли да го направите сами. От друга страна, по-дългите пускания или рекламите, показвани на повече от една станция, са много по-сложни. Всъщност, докато четете нататък, ще откриете, че не само използването на медиен купувач не струва нищо, но всъщност разширява рекламния ви бюджет, за да ви помогне да получите много повече за вашия рекламен долар.
2. Преговори “Clout”
Агенциите за купуване на медии често имат доста голямо влияние при закупуване – както на местния, така и на националния пазар. Професионалните агенции за закупуване на медии поставят реклама за няколко клиента, като им дават общи разходи, много по-големи, отколкото една компания може да предложи на масата. Както може би се досещате, това ниво на разходи им дава някои реални предимства при договаряне на договори. Вашият рекламен график ще се възползва от по-ниски цени на място и по-добри времеви интервали.
3. Ноу-хау за преговори
Професионалните купувачи на медии ще ви кажат, че договарянето на медийни покупки често е повече изкуство, отколкото наука. Един наистина добър купувач наистина разбира купуваните станции, знае как да постигне компромис, който помага на вашата компания, както и на станцията, и разбира триковете и капаните, които могат да причинят проблеми с покупката.
Ето един пример: по една или друга причина, телевизионните станции често „набиват“ места (премахват ги от графика). Ако договорената ви цена е под определен праг, има голяма вероятност вашите места да бъдат изправени вместо друг рекламодател, който плаща по-високо. Професионалният медиен купувач разбира това и знае как да предотврати този проблем.
4. Проследяване и реклами „Направете добри“
Когато купувате телевизионна реклама, разходите ви се основават на обещанието на станцията, че определен брой хора ще видят вашето място. Какво ще стане, ако не го направят? Да кажем, че обещават милион зрители, но само половината от този брой се настройват (нещо, което се случва доста често). Какво тогава? Мислите, че станцията ще ви проследи и ще ви уведоми, че се е случило, след което ще предложи някакъв начин да компенсирате това? Едва ли.
Професионален медиен купувач проследява рейтингите за вашата реклама, за да се увери, че получавате всичко, за което сте платили. В горния случай вашият медиен купувач ще поиска „направи стоки“, по същество безплатни места, за да компенсира разликата в рейтингите. Това е огромно предимство, което ще спести бюджета ви, като същевременно ще увеличи доставката на вашето съобщение. (Например през 2008 г. проследихме над 20% недостатъчна доставка на един от нашите пазари, спестявайки на клиентите си стотици хиляди долари.)
5. Няма повече проблеми с продажбите
. Вашата агенция за услуги за закупуване на медии се превръща в точка за контакт за всички медийни представители – тези, които работят с вашата компания, и тези, които искат. Никога повече не сте заседнали по телефона, обсъждайки „специални рекламни цени“ или „еднодневни сделки“.
За един от нашите клиенти това беше най-голямата му полза – дори повече от парите, които спестява, той се радва на възможността да казва на представители на медиите, че има медийна агенция и те трябва да ни се обадят вместо него.
6. Няма повече счетоводни проблеми
Колкото и трудно да планирате, таксуването за телевизионна реклама се колебае и понякога е неправилно. Това се дължи на промени в програмирането, корекции на графика и много други причини. В рамките на компания за услуги за закупуване на медии имате счетоводител, който е свикнал да работи с телевизионни станции, за да се увери, че бюджетите се поддържат. Това ви помага да избегнете изненади при фактурирането и ви дава увереност, че вашите фактури са правилни.
7. Повече време през деня
Ако премахнете всички счетоводни проблеми, обаждания от търговски представители, проучване на предавания и мрежи и цялата друга разнообразна работа, която влиза в доброто закупуване на медии, тогава можете да спестите много време. Ако сте работили с агенция за услуги за закупуване на медии, знаете, че работата с един контакт и компания спестява много време в сравнение с поставянето в множество медии.
8. Стратегия за голяма картина
Едно от най-големите предимства на работата с медиен купувач е, че те често могат да видят голямата картина по начин, по който отделните търговски представители не могат. Вашият професионален медиен купувач познава вашите целеви клиенти, както и всички ваши разположения и всички ваши маркетингови цели. Вместо да поръчвате медии въз основа на отворения инвентар на станцията (както телевизионните станции наричат своите търговски слотове), професионалната покупка се основава на това да ви осигури това, от което се нуждаете, на най-добрите налични цени.